۱۳۹۲ دی ۱۰, سه‌شنبه

جمع آوری زباله از سطح شهر ازمیر توسط پناهجویان ایرانی

جمع آوری زباله از سطح شهر ازمیر توسط پناهجویان ایرانی
روز شنبه 28 دسامبر2013 جمعی از پناهجویان ایرانی و شهروندان ترک واقع در شهر ازمیر(ترکیه) با فراخوان ان جی او گمبرون پاک با یک اقدامی نمادین همواره اعتراض خود را نسبت به آلودگی های چند ماهه اخیر  ایران نشان دادند. این پناهجویان با جمع آوری زباله در سطح شهر ازمیر هم لذت کار جمعی را به نمایش گذاشتند و هم ادای دینی کردند به شهروندان ترک زبان ....
اگر چه کار دشواری است این روزها خبری را در ارتباط با ایرانی ها در ترکیه گزارش کنید و رسوایی پول شویی کارچرخان های جمهوری اسلامی و دولت اسلامی تر اردوغان را درز بگیرید.
 این بار نیز پناهجویان ایرانی در ترکیه در یک اقدام نمادین جمع آوری زباله از سطح شهر نشان دادند که نه بسیجی اقتصادی هستند نه می توانند رویای به بلندای بخت بابک زنجانی و رضا ضراب داشته باشند. اما می توانند در لذت یک کار جمعی با شهروندان ترکیه وامداری انسان به زیستگاه خویش را یادآوری کنند.
زندگی برای پناهندگانی که گذر سنگین زمان را بر شانه هایشان به سخره می گیرند تا نیرویی برای ادامه روزهای دشوارتر حیات فرا چنگ آورند چندان هم یک نواخت نیست . یکی از این پناهندگان می گوید: "برای من ترکیه یادآور رمان های یاشار کمال و اورهان پاموک است برای همین می خواهم یک جوری به  این جامعه ادای دین کنیم" .
ساده دلی پناهجوی جوان من را هم تحت تاثیر قرار می دهد تا از این پس با وسواس بیشتر مراقب پاکیزگی محیط اطراف خود باشم حتی اگر هنرمندی مانند "ابرو گن دش" به خود سنجاق نکرده باشم...







هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر