۱۳۹۰ تیر ۷, سه‌شنبه

خطر دیپورت دو تن از اعضاء شورای نمایندگان انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی به ایران


خطر دیپورت دو تن از اعضاء شورای نمایندگان انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی به ایران
امروز 28/6/2011 پلیس ترکیه(نوشهیر) اعضاء هفت نفره شورای نمایندگان انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی
تلفنی به دفتر پلیس این شهر احضار کرد و در یک اقدام ناباورانه برگه دیپورت سید خدر میرسیدی و ساناز غلامحسینی ایزدی را امضاء و مابقی اعضاء انجمن را به شهرهای مرزی تبعید کرد.
سیدخدر میرسیدی، ساناز غلامحسینی ایزدی از اعضاء اصلی شورای نمایندگان انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی از طرف پلیس شهر نوشهیر تهدید به دیپورت شده و تنها 15 روز دیگر وقت دارند که خاک ترکیه را ترک نمایند.
اعضاء شورای نمایندگان انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی_ترکیه
از راست به چپ: ساناز غلامحسینی ایزدی، حمیدرضا ذوالقدر
ساسان مهری، آرش شریفی، صلاح الدین عزیزیان و
سید سیروان عنایتی...
سیدخدر میرسیدی(خبرنگار و نویسنده)، سیروان عنایتی(خبرنگار)، صلاح الدین عزیزیان(سخنگو)، آرش شریفی(روابط عمومی)،حمیدرضا ذوالقدر(مسوول امور مالی)،  ساسان مهری  و ساناز غلامحسینی ایزدی پس از مراجعه به دفتر پلیس شهر نوشهیر، با تهدید پلیس مواجه و به شهرهای مرزی کشور ترکیه تبعید شدند.
سیدخدر میرسیدی از فعالان سیاسی می باشد که نزدیک به دو سال پیش درخواست پناهندگی خود را تقدیم کمیسایاری عالی پناهندگان کرده و بی هیچ پاسخی از طرف این سازمان پرونده وی بسته و تهدید به دیپورت شده است. ساناز غلامحسینی ایزدی از فعالان مذهبی، اجتماعی و مسیحی پس از سه سال انتظار پرونده وی از طرف کمیساریای عالی بسته و امروز توسط پلیس شهر نوشهیر تهدید به دیپورت شد ه و تنها پانزده روز اجازه اقامت در خاک ترکیه را دارند. جای بسی شگفتی است که پلیس ترکیه به چه اجازه و حقی پناهجویی که به کمیساریای عالی پناهندگان پناه آورده را بایست دیپورت کند وقتی هنوز از طرف کمیساریای هیچ گونه پاسخی نه دال بر قبولی و نه ردی وی صادر نشده است. چنین اقدامی از طرف پلیس شهر نوشهیر حاکی از آن دارد که فعالان سیاسی  پناهجو در ترکیه در خطر جدی قرار گرفته اند و نیاز به حمایت همه سازمان های حقوق بشری و رسانه های خبری برای اطلاع رسانی و جلوگیری از دیپورت آنها می باشد.
انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی_ترکیه(نوشهیر) در فضای نابسامانی قدم به میدان نهاد و هدف اصلی این انجمن رسانه ای کردن مشکلات پناهجویان ایرانی، افغانی بوده است، همین امر سبب شده که امروز دو تن از اعضاِی شورای نمایندگان که از فعالان سیاسی بوده بی هیچ پاسخی از طرف پلیس ترکیه و کمیساریای عالی پناهندگان تهدید به دیپورت شده و تنها 15 روز اجازه دارند که خاک ترکیه را ترک نمایند و باقی اعضاء انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی_ترکیه(نوشهیر) به شهرهای مرزی ترکیه تبعید شدند.
انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی از تک تک سازمان های حقوق بشری و سازمان های مرتبط به امور پناهندگان می خواهد که از اقدام به دیپورت سیدخدر میرسیدی، ساناز غلامحسینی ایزدی جلوگیری و چنین اقدامی را محکوم کنند...
روابط عمومی انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی_ترکیه(نوشهیر)
تلفن تماس:00905076586901

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر