۱۳۹۰ خرداد ۱, یکشنبه

ماحصل مذاکره انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی_ترکیه با والی نوشهیر

به دست انجمن حمایت از پناهجویان‏ در در تاریخ پنج‌شنبه, مارس 24, 2011‏ و ساعت 03:33 قبل از ظهر‏‏
 ماحصل مذاکره انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی_ترکیه با والی نوشهیر
منتخب شورای نمایندگان انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی پس از یک ماه که از برگزاری اولین مجمع عمومی این انجمن می گذرد، عمده کارهای خود را با توجه به ضرورت رسیدگی اولویت بندی کرده و در زمره بررسی قرار دادند.
طبق جلسات متوالی شورای نمایندگان(صلاح عزیزیان، رویا عیوضی ، ساسان مهری ، حمید ذوالقدر مقدم ، آرش شریفی، سیروان عنایتی، و ساناز ایزدی)، رای بر این شد که شورای نمایندگان جلسات متمادی با والی شهر نوشهیر، پلیس، آسام و دیگر ارگان های مرتبط به امور پناهجویان داشته باشند.
اولین جلسه شورای نمایندگان در تاریخ 21/3/2011با حضور معاون اجرایی فرمانداری( مصطفی کمال)، پلیس مرتبط به امور
پناهندگان(شاهین) و مسوول آسام(ملتم) صورت گرفت
در ابتدای این نشست سه ساعته، شورای نمایندگان با تقدیم دسته گلی به فرماندار شهر نوشهیر شروع به کار فرماندار در این مقام را تبریک گفتند و والی شهر با صمیمت تمام نوروز باستانی ایرانیان و آغاز فصل بهار را به شورای نمایندگان و هم چنین تک تک پناهجویان تبریک و خجسته دانسته و آرزوی موفقیت برای ایرانیان داشتند.
طبق مذاکره ای که شورای نمایندگان در تاریخ 29 دسامبر2010 با معاون فرمانداری برگزار کردند، قول قرارهایی از طرف معاونت فرمانداری به شورای نمایندگان بیان شده بود. در همان جلسه نامه ای تحت عنوان رسیدگی به امور مشکلات پناهجویان با امضاء شورای نمایندگان تقدیم معاونت گردید تا در اسرع وقت رسیدگی کند، متاسفانه با تغییر ریاست محترم فرمانداری شهر نوشهیر این خواست ها بر روی میز باقی ماند و مدت زمانی به درازا کشید.
شورای نمایندگان خود را موظف دانست که پیگیر این مسئله بوده و درخواست های رسیدگی به مشکلات مالی، بیمه و بهداشت و درمان پناهجویان و از همه مهمتر درخواست مکان فرهنگی برای تبادل اندیشه پناهجویان در راس امور قرار داده و پیگیر این مسئله
مهم و اساسی باشند.
در این جلسه والی شهر نوشهیر با تشکیل انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی- ترکیه موافقت خود را اعلام داشته و از این که چنین انجمنی به موازات پلیس امنیت و همچنین دفتر آسام و فرمانداری شهر همکاری بالقوه ای داشته باشد،ابراز خرسندی نموده و کاملا موافق این امر بودند.
اما آن چه سبب شد، نتیجه نهایی این جلسه سه ساعت به زمان دیگری موکول شود،
جوابیه و ابراز نارضایتی پلیس در برابر تک تک خواسته های انجمن بایستی بیان کرد چرا که پلیس به گونه ای اعتقاد بر این داشت که آغاز به کار چنین عملکردها و مکان های جمعی، جان پناهجویان را به خطر انداخته و سبب عدم امنیت جانی پناهجویان می شود... چنین سخنی از جانب پلیس فرماندار را مجاب بر این کرد که در وقت و جلسه ای دیگر با شورای نمایندگان نتیجه نهایی را اعلام نماید.
بی گمان شورای نمایندگان انجمن حمایت از پناهجویان همچنان برخواسته های خود پافشاری کرده و درخواست حق بیمه و درمان و بهداشت، کمک هزینه مالی به پناهجویان ( توان مالی ندارند) و همچنین داشتن مکان فرهنگی حق تک تک پناهجویان دانسته و از آن دفاع خواهد کرد. چرا که افتتاح مکان فرهنگی در شهر نوشهیر با توجه به جمعیت بالای پناهجویان سیاسی، اجتماعی، مذهبی، دگرباش که در این شهر سکونت دارد الزامی دانسته و استقرار چنین مکانی حق پناهجویان می داند. بی تردید درخواست و الزام یک مکان فرهنگی برای تبادل اندیشه و بیان مشکلات و معضلات مالی و معنوی که گریبانگیر پناهجویان بوده می تواند ایمن گاهی باشد برای پناهجویانی که قربانی بی عدالتی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل/دفتر آنکارا شدند ...
در پایان رییس بخش اجرایی فرمانداری با طرح دیدگاه های خود،با حق مکان جمعی برای پناهجویان ابراز موافقت کرده تا جایی که پیشنهاد همکاری انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی -ترکیه به دفتر آسام را با شورای نمایندگان مطرح کردند، هر چند در این بین مسوول دفتر آسام نوشهیر(ملتم) با چنین ایده ای آن هم تنها به خاطر گفته پلیس موافقت نکرده و بیان داشتند که رسیدگی به امور مشکلات و معضلات پناهجویان در سریع ترین وقت لازمه به عهده آسام بوده و آسام موظف به رسیدگی و ارایه گزارش به مسوولین زیربط می باشد...
در این بین معاون فرمانداری چاره ای جزء موکول کردن جلسه به زمان دیگری نداشته و بیان داشتند که پس از بررسی دقیق جوانب کار و به شور نهادن این پیشنهاد با دیگر ارگان های مرتبط جلسه ضرب العجلی در تاریخ 29/3/2011با شورای نمایندگان انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی خواهد داشت تا جواب قطعی نسبت به درخواست مکانی به انجمن اعلام نماید و در ادامه خاطر نشان کردند که شروع به کار مکانی فرهنگی آن هم با لگوی رسمی انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی-نوشهیر ایده بسیار مثبتی هم برای پناهجویان و هم برای پلیس و هم شهروندان شهر نوشهیر خواهد بود چرا که بسیاری از مشکلات پناهجویان می تواند از طریق این دفتراداری به صورت رسمی مورد بررسی و پیگیری قرار گرفته و حل و فصل شود.

_______________
شورای نمایندگان انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی-ترکیه(نوشهیر
21/3/2011



نامه خطاب به والی شهر نوشهیر/ بیان مشکلات و معضلات و درخواست هایی که پناهجویان از فرماندار شهر نوشهیر داشتند


خطاب به فرماندار شهر نوشهیر با امضاء شورای نمایندگان انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی-ترکیه(نوشهیر)


خطاب به فرماندار نوشهیر، درخواست های پناهجویان که از طریق شورای نمایندگان انجمن حمایت از پناهجویان به سمع و نظر فرماندار نوشهیر رسانید شد...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر