۱۳۹۰ خرداد ۱, یکشنبه

پناهجویان ایرانی در دل سیاهی جور شراره سوری عشق افروختند

به دست انجمن حمایت از پناهجویان‏ در در تاریخ چهارشنبه, مارس 16, 2011‏ و ساعت 05:22 بعد از ظهر‏‏


با حضور 150 نفر از اعضاء انجمن، مهمانان و هنرمندان تآتر و موسیقی برگزار کرد.
در ابتدای مراسم سرود ملی ای ایران شور و هیجان خاصی به جمع انجمن بخشید ونمناکی و عشق را می شد از گسترده نگاه همگان صید کرد. پس از آن مانیفست انجمن پناهجویان ایرانی- ترکیه (نوشهیر) توسط سخنگوی انجمن (صلاح عزیزیان) بیان و نقطه نظرات اعضاء و مهمانان حاضر در جمع و همچین پرسش و پاسخ هایی صورت گرفت که نماینده عالی انجمن حمایتی از پناهجویان ایرانی به تمامی سوالات و پرسش های انجام شده، جوابگو شدند...
مجریان این برنامه (رضا ترابی و هستی قهرمانی) با مهارت خود در اجرا و سخن وری بار غنای بیشتری به این مراسم داده و با اجرا و هنرنمانی خانم ساقی عقیلی (نقال و تآتریست پناهنده در ترکیه) که توانست با مهارت و شیوه بیان و حرکات خود دو پرده از شاهنامه خوانی و چگونگی پیدایش آتش را به صورت انفرادی اجراء کرده، و غنای بیشتری به مراسم ببخشد.
مهمترین هدف اصلی از ارایه  نمایش چگونگی پیدایش آتش توسط نداآفرید،برجسته کردن نماد فرهنگی آتش در تاریخ ایران زمین بود که به زیبایی و با حرکات موزون ساقی برای همگان روشن و اجراء شد، در این نمایش دلیل اصلی گرایش و احترام ایرانیان به آتش؛ پاکی آتش بوده نه پرستش آتش.
ساعاتی از برنامه مختص به اجرای هنرمندان موزیک و آواز بود که نوازندگان دیار میرسیدی(نی) و پیشوا میرسیدی ( تنبک)، امیر شریفی(گیتار و کیبورد)، سیروان عنایتی( فلوت) و رضا ترابی(آواز) اجراهای جمعی و تک نفره خود را به معرض دید همگان قرار داده و موجب شعف و شگفتی حاضرین در جمع شدند..
در پایان طبق روال هر برنامه و مراسمی اعضاء انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی- نوشهیر و دیگر مهمان حاضر با پایکوبی و اجراء رقص های کردی، گیلکی و آذری مجلس مفرحی را به نمایش گذاشته و این چنین از مراسم چهارشنبه سوری 2011 استقبال نمودند.

روابط عمومی انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی- ترکیه(نوشهیر)
آرش شریفی
email:anjoman.help.ir@gmail.com




سخنگوی انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی-ترکیه(نوشهیر)
آقای صلاح عزیزیان


هستی قهرمانی- رضا ترابی... مجریان برنامه مراسم چهارشنبه سوری در ترکیه سال 2011


نقال و تآتریست ایران زمین و یگانه بانوی نقال که اینک پناهنده در ترکیه است- ساقی عقیلی، معروف به نداآفرید


گروه موزیک انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی- ترکیه
از راست به چپ: رضا ترابی(آواز)، دیار میرسیدی(نی ) و پیشوا میرسیدی (تنبک*


امیر شریفی نوازنده گیتار و کیبور د- از اعضاء انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی- ترکیه


سیروان عنایتی، نوازنده فلوت - از اعضاء انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی- نوشهیر


جمعی از اعضاء انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی- ترکیه به همراه اعضاء هفت نفره شورای نمایندگان


اعضاء انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی- نوشهیر و مهمانان حاضر


پایکوبی و رقص شادی به مناسبت برگزاری چهارشنبه سوری 2011 در ترکیه، که این مراسم توسط انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی- نوشهیر برگزار شد...


انتظامات


حوادث و ناامنی های پس از انتخابات 88در ایران باعث شد که بسیاری از فعالین سیاسی اجتماعی، روزنامه نگاران و خبرنگاران، دانشجویان، فعالین حقوق بشری و زنان به دلایل متعددی به ترکیه پناه بیاورند.برخی به خاطر فعالیت با احزاب و شخصیت های سیاسی و برخی دیگر به خاطر فعالیت مستقل حقوق بشری، شرکت در اعتراضات دانشجویی، اعتراضات کارگری، نویسندگی و خبرنگاری متواری شده اند. برخی بدلیل اعتقاد به ادیان زرتشت، مسیحی، بهایی و اَهلِ حَق و یا به دلیل تغییر مذهب ناچار به ترک دیار شدند... اینک همین فعالین سیاسی-اجتماعی در ترکیه با تاسیس انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی- نوشهیر گرد هم آمده تا هم باورها و فرهنگ و آداب و سنن ایران زمین را زنده نگه دارند و هم برای احقاق حقوق خود و اجحاف هایی که کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل- دفتر آنکارا در حق آنها به وجود آورده و حقوق پایه ای آنها را به گونه ای سلب کرده؛ به مبارزه بنشیند.

انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی- نوشهیر مراسم جشن چهارشنبه سوری را که از جشن های آريايي بوده و به عنوان پیش درآمد نوروز وجود داشته
· · اشتراک‌گذاری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر