۱۳۹۰ خرداد ۱, یکشنبه

فریادی از شکاف حقوق بشر...

به دست انجمن حمایت از پناهجویان‏ در در تاریخ شنبه, آوریل 30, 2011‏ و ساعت 07:39 بعد از ظهر‏‏
 نوشته زیر، به قلم کیوان سوفسطایی درآمده و به صورت پیام به فیس بوک انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی_ترکیه(نوشهیر) ارسال شده است... بخش روابط عمومی وظیفه خود دانسته تا نوشته هایی که برای فیس بوک انجمن ارسال می شود در تارنمای انجمن انعکاس داده و مخاطبان مجازی و حقیقی را از دیدگاه های مطرح شده و نوشته های ارسالی آگاه و در جریان گذارد تا آنان که نقطه نظرات و دیده گاهایی داشته در زیر نوشته نگاشته یا به صورت پیام برای درج در تارنمای انجمن حمایت از پناهجویان ارسال نمایند... با سپاس از بیان پیشنهادات و دیدگاهایتان...
_______
روابط عمومی انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی_ترکیه(نوشهیر)...
فریادی از شکاف حقوق بشر...
 پناهندگی پدیده ای است که انسانهای مختلفی‌ را به عنوان پناهجو و قانون گذار و اجرا کنندهٔ قوانین پناهندگی در کشورهای سر تا سر دنیا را در گیر کرده کرده است. اما پناهجو کیست؟ پناهجو انسانی‌ است که به جهت جنگ، ابراز عقیده، فعالیت مذهبی‌، حزبی، سیاسی و مسأیلی از این دست در معرض بازداشت شکنجه زندان اعدام و همچنین تهدید جانی قرار داشته باشد.طبق قوانین کنوانسیون ژنو چنین فردی باید از تمام حقوق کامل یک پناهنده برخوردار باشد.....با اندک نگاهی‌ به اعمال حکومت اسلامی در ایران می‌‌توان نتیجه گرفت که هر ایرانی‌ به نحوی با تهدیدات مشابه دست و پنجه نرم می‌کند ولی‌ کسانی‌ که به طور جدی تحت تعقیب و تهدید قرار میگیرند مجبور به ترک وطن و دوری از خانواده میشوند،و در غربت قریب سکنی میگزینند،اینجاست که پناهجویی را تجربه می‌‌کنند،
مشکلی‌ که ایرانیان بعد از فرار و ترک وطن با آن مواجه می‌‌شوند،و چون حکومت اسلامی در ایران با زیرکی تمام برخوردی دوگانه با جامعه بین المللی دارد، تمامی قوانین ، تعهد نامه‌ها و کنوانسیون‌های بین المللی را متعهد شده است ولی‌ در عمل به طور آشکار بر خلاف آن عمل می‌‌کند و نقض حقوق بشر را در راستای قوانین داخلی‌ و اسلامی توجیه می‌کند،به همین دلیل مسئولین رسیدگی به پروندهٔ پناهجویان ایرانی‌ را با تردید روبرو می‌کند،وظیفه ماست که این تردید را از میان برداریم و ایرانیان پناهجو را به دلیل وجود یک حکومت دیکتاتور و غیر دموکراتیک در ایران از حق پناهندگی بر خوردار کنیم،.. ایرانیان بی‌ شماری در خارج از ایران بدون آینده ، بلاتکلیف و در معرض اخراج و دیپورت به ایران قرار دارند.بدون داشتن هیچ امکانات رفاهی‌ و اجتماعی که خانواده و زندگی‌ این عزیزان را به طور جدی در معرض خطر قرار داده است. از جمله خانواده توکتم به اضافه همسر و دو فرزند،در کشور قبرس،۹ سال پناهجویی بدون هیچ مزایا ،امکانات زندگی‌ و پزشکی‌،بلاتکلیف و در معرض اخراج و دیپورت به ایران، ۹ سال پیش این خانواده به دلیل فعالیت‌های مذهبی‌ توسط مراجع انتظامی و قضایی مورد شناسایی و تحت تعقیب قرار میگیرند و چون روی برگرداندن از دین اسلام و گرویدن به آئین ثانویه و در خصوص این خانواده ایمان داشتن به عیسی مسیح در قوانین مجازات اسلامی مبحث پنجم ماده ۲۲۵_۱ به ارتداد و در همین مبحث ماده ۲۲۵_۷ مرتد را به اعدام محکوم می‌کند،امنیت جانی این خانواده به خطر افتاد و مجبور به فرار و پناهنده در قبرس شدند.ولی‌ کشور قبرس بی‌ توجه به تعهدات بین المللی خود در خصوص پناهندگان حق پناهندگی این خانواده را به رسمیت نشناخت و حکم به اخراج و دیپورت به ایران داده است.
وضعیت اسفناک و خطرناک این خانواده دل‌ هر انسانی‌ را به در می‌‌آورد و ما را به این تفکر و می‌‌دارد که چه باید کرد.به عقیدهٔ من ما ایرانیان برون مرزی با توجه به امکاناتی از جمله مطبوعات تلوزیون‌های ماهواره‌ای و احزاب و سازمانهای سیاسی به پدیدهٔ پناهجویی کمتر توجه نشان داده ایم و این عزیزان را در شرایط بد و سخت زندگی‌ تنها گذارده ایم .مخصوصا پناهندگانی که بیشتر مشکل مذهبی‌ دارند با توجه به شرایط خاص و قوانین اسلامی در ایران که باعث مسائل عدیده‌ای برای این هموطنان شده است کم کاری نموده ایم. از همین جا از تمام فعالین و مبلغان مذهبی‌ به خصوص مسیحیان ایرانی‌ که باعث تشویق و ترغیب ایرانیان به گرویدن به مسیحیّت هستند در خواست می‌‌کنم که شما در قبال کسانی‌ که به سخنان و رفتار شما اعتماد کردند مسئولیت نشان دهید و با ایجاد یک تفاهم و ائتلاف بین المللی از کشیشان و اسقف‌های مسیحی‌ در سر تاسر جهان ابتدا با محکوم کردن قوانین ضد بشری حکومت اسلامی در ایران بیانیه‌ای در خصوص این عزیزان تهیه و به نهادهای زیر ربط ارسال کنید تا آنها را وادار به مسئولیت پذیری در قبال جان این پناهجویان کنیم..
.نگازنده: کیوان سوفسطایی



ایرانیان بی‌ شماری در خارج از ایران بدون آینده ، بلاتکلیف و در معرض اخراج و دیپورت به ایران قرار دارند.بدون داشتن هیچ امکانات رفاهی‌ و اجتماعی که خانواده و زندگی‌ این عزیزان را به طور جدی در معرض خطر قرار داده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر