۱۳۹۰ خرداد ۱, یکشنبه

گزارش اختصاصی گروه خبری انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی...رشید محمدی:جرم من هنرمند بودن نیست بلکه کرد بودن است

به دست انجمن حمایت از پناهجویان‏ در در تاریخ پنج‌شنبه, می 05, 2011‏ و ساعت 05:31 بعد از ظهر‏‏
مشکلات ملت کرد تنها محدود به ایران نمی باشد. متاسفانه هنوز هم در شهر وان ترکیه کردها به شیوه های متفاوت تحت فشار هستند وما هم به خاطر این جو حاکم بر شهر کرد نشین وان بسیار در هراس هستیم . رشید محمد ی بازیگر وکارگردان کانال چوپی در سرپل ذهاب کرمانشاه یکی از هنرمندان سرشناس این استان است که طبق معمول به جرم کرد بودن وداشتن دیدگاه انتقادی به جامعه ی ایران که هیچ یک از فاکتورهای حقوق بشر در ان رعایت نمی شود مجبور می شوددر اسرع وقت از کشور غیر دموکراسی ایران فرار کند وبا هزاران مشکل خود را به کشور ترکیه برساند ودر شهر (وان ) خود را به سازمان ملل متحد معرفی کند. این در حالی است که هنوز هم در شهر وان با وجود انکه خود را به سازمان ملل معرفی کرده است احساس خطر می کند وبر این باور است که عوامل نفوذی جمهوری اسلامی همچون ویروس در سرتاسر خاورمیانه از جمله ترکیه پراکنده شده اند.
گزارشگران پناهجوی انجمن حمایت ازپناهجویان ایرانی در ترکیه گزارش اختصاصی از این هنرمند کرد کرمانشاهی در شهر (وان) تهیه کرده اند که در این گزارش دردها ومشکلات یک هنرمند بی پناه ایرانی به خوبی نشان داده می شود.
گروه گزارشگران :
سیروان عنایتی (مدیر گروه مستقل خبری )
ابراهیم حسنی پامساری
کاکا برار علیمرادی (خبرنگار کوردانه )
بیگرد میرسیدی
تارا . ا( خبرنگار کوردانه )
صلاح الدین عزیزیان
رشید محمدی هنرمند کرد کرمانشاهی در سال 1346 در شهرستان سرپل ذهاب از توابع استان کرمانشاه متولد می شود و از جمله هنرمندانی است که پیوسته به خاطر مسایل مربوط به دردهای ملت کرد در ایران به طرق مختلف از سوی حکومت فاشیست ایران دچار مشکلات متعددی می شود. وی دارای تحصیلات دانشگاهی است وبنابه مشکلاتی تنها می تواند تا دوره ی کاردانی بازیگری تحصیلات خویش را در ایران دنبال کند. با توجه به علاقه ی فراوان به کار بازیگری این فعالیت هنری را در سال 1376 شروع می کند. حاصل کارهای هنری رشید محمدی در ایران چند (سی دی ) یک ساعته به نام کانال چوپی و 6 کار متفرقه در زمینه های مختلف بوده است. رشید در ادامه ی گفته های خود به انجمن حمایت ازپناهجویان ایرانی در ترکیه می گوید:
زمانی که در ایران بودم با اندک امکانات مادی و با کمک دوستانم در سرپل ذهاب کارهای ارزنده ای را انجام داده ام وبیشتر کارهای اینجانب در زمینه ی مشکلات اجتماعی ایران وفضای خفقان این کشور است وخودم شخصا کارگردان ونویسنده ی کارهایم بوده ام. من نمی گویم شخصیت مهمی هستم . اما از یک چیز مطمئن هستم و ان این است که اولین جرم من هنرمند بودن نیست بلکه کرد بودن است. چون رفتارهای ناشفاف ایران در برابر ملت کرد این حقیقت را ثابت می کند. رشید در ادامه می افزاید:
با اینکه من با مجوز قانونی کار می کردم و دارای مجوز رسمی از انجمن سینما جوان استان کرمانشاه و نیزمرکز فرهنگ وارشاد اسلامی سرپل ذهاب می باشم اما بارها وبارها مجبور به سانسور برخی از کارهایم (وشاید بیشتر کارهایم ) می شدم. سخت ترین بخش کاری من مربوط به سال 1388 بود. در بهمن همین سال مجوز فعالیت مرا طبق یک اطلاعیه ی باطل فرهنگ وارشاد سرپل ذهاب از فعالیتهای هنری منع کردند و اداره ی امنیت مرا بازداشت و بااخذ تعهدنامه ازاد شدم و تاکنون اجازه ی هیچ گونه فعالیتی به من داده نشده است. متاسفانه تا کنون هم مورد حمایت هیچ اورگان یا سازمانی قرار نگرفته ام و در ایران مرا به بهانه های مختلف مورد بازخواست و بازجویی قرار داده اندو تنها حامیان من هنرمندان وملت ایران بوده اند وبه هیچ وجه ممنون حکومت ناشفاف جمهوری اسلامی که قاتل اندیشه وهنر است نمی باشم.
رشید در بخش دیگری از این گزارش تاکیید می کند:
فعالیتهای من تنها محدود به کارهای هنری نمی باشد. از انجایی که من هم مانند دیگر هنرمندان کرد مورد ازار وستم قرار گرفته ام بنا به یک سری باورها فعالیتهایی را درجهت خدمت به ملت کرد انجام دادم. در سال 1368 در حین خدمت سربازی در منطقه ی دالاهو با بیسیم سپاه با حزب دموکرات تماس برقرار کردم وتوسط دستگاه شنود اطلاعات مورد کنترل شدید قرار گرفتم و در همین بازه ی زمانی توسط حفاظت اطلاعات سپاه گردان شاپوراسپری دستگیر شدم و مدت 4 ماه در اطلاعات سیاسی استان کرمانشاه زندانی بودم. پس از ان به مدت 20 ماه در بند 64 سلول 505 زندان دیزل اباد کرمانشاه در بازداشت بودم و تاکنون نه کارت پایان خدمت و نه کارت ملی مرا هم پس نداده اند.
وی در ادامه ی اظهاراتش خطاب به انجمن حمایت ازپناهجویان ایرانی در ترکیه می گوید:
در تظاهرات 25 بهمن ماه سال گذشته در تهران فعالیت داشتم ومورد شناسایی قرار گرفتم ومجبور شدم که به صورت قاچاقی به ترکیه فرار کنم. خوشبختانه در مدت کوتاهی با من مصاحبه شد و منتظر پاسخ سازمان ملل هستم.
رشید درخاتمه خاطر نشان می کند:
مشکلات ملت کرد تنها محدود به ایران نمی باشد. متاسفانه هنوز هم در شهر وان ترکیه کردها به شیوه های متفاوت تحت فشار هستند وما هم به خاطر این جو حاکم بر شهر کرد نشین وان بسیار در هراس هستیم . کما اینکه بارها در این شهر نیروهای اطلاعات ایران دیده شده اند وبسیاری از پناهجویان به صورت پیوسته از لحاظ امنیتی تحت احساس ترس ونگرانی می کنند که مبادا مزدوران جمهوری اسلامی وعاملین نفوذی ایران بخواهند در ترکیه هم برای انان مشکل ایجاد نمایند.
(کسانی که می خواهند کمکهای انسان دوستانه ی خود را به این هنرمند کرد برسانند با انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی در ترکیه تماس حاصل نمایند):
انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی در ترکیه
00905076586901
anjoman.help.ir@gmail.com
 __________-
این خبر در تارنمای کوردانه درج شده است...
http://www.kurdane.com/news-details.php?id=3383
با تشکر و قدردانی بسیار از گروه خبری انجمن (سیروان عنایتی،بیگرد میرسیدی، تارا.الف،صلاح الدین عزیزیان،کاکابرار علیمرادی،سیدخدر میرسیدی و ابراهیم حسنی پامساری)...زین پس گزارش ها و مصاحبه هایی به صورت سریالی از طرف گروه خبری انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی در تارنمای انجمن(فیس بوک) درج و انعکاس خواهد شد...با بیان دیدگاه های خود دلگرم مان کنید...با سپاس بسیار
روابط عمومی انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی_ترکیه(نوشهیر)

رشید محمدی از جمله هنرمندانی است که پیوسته به خاطر مسایل مرتبط به دردهای ملت کرد در ایران به طرق مختلف از سوی حکومت اسلامی دچار مشکلات متعددی شده است...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر