۱۳۹۰ خرداد ۱, یکشنبه

درج و انعکاس گفتگو سیروان عنایتی با خبرنگار پناهجو (علیمرادی) در وب سایت کوردانه: خبرنگاری شغل نیست بلکه هویت درونی یک خبرنگار

به دست انجمن حمایت از پناهجویان‏ در در تاریخ آدینه, آوریل 29, 2011‏ و ساعت 12:39 بعد از ظهر‏‏





 خبرنگاری شغل نیست بلکه هویت درونی یک خبرنگار است

http://www.kurdane.com/news-details.php?id=3332


سیروان عنایتی : ایا در ترکیه هنوز به فعالیتهای خود ادامه می دهید؟
کاکابرار علیمرادی: همانگونه که پیشتر اشاره شد خبرنگاری برای یک خبرنگار متعهد یک شغل نیست بلکه یک هویت جداناپذیر از اعماق باورهای اوست. زمانی که اینجانب به ترکیه امدم تلاش کردم همکاران خود را که برای یک ارمان واحد اواره شده ایم بیابم و توانستم با انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی در ترکیه و سخنگوی این انجمن ( صلاح الدین عزیزیان) ارتباط برقرار کنم وایشان مرا به خبرنگاران وفعالین مطبوعاتی در این انجمن معرفی نمودند وهم اکنون هم هر گونه خبر وگزارشی از دوستانم که در ایران هستند به دستم می رسد در اسرع وقت ان را به انجن حمایت از پناهجویان ایرانی در ترکیه گزارش می دهم و از طریق این انجمن فعالیتهای خود را دنبال می نمایم. اگرچه هم اکنون یک گروه مستقل خبری در ترکیه (که بیشتر انها پناهنده هستند) تشکیل شده است که تلاش می کنند دردهای پناهندگان را به میدیاهای جهان انتقال دهند که انجمن نام برده این گروه مستقل خبری را به اینجانب پیشنهاد کرد وهم اکنون هم راستا با این گروه خبری در ترکیه وانجمن حمایت از پناهجویان فعالیتهای منسجم مطبوعاتی خودرا در این کشور دنبال می کنم.
سیروان عنایتی:
چرا با اینکه می دانید هر لحظه ممکن است به خاطر کارخبرنگاری در ترکیه از سوی عاملین ایران مشکلی برایتان پیش بیاید بازهم ان را انجام می دهید؟
کاکابرار علیمرادی: همانطور که قبلا اشاره نمودم خبرنگاری بیزینس من نیست بلکه بخشی از شناسنامه وهویت درونی من است. چقدر برای یک مسیحی کتاب مقدس وحضرت عیسی مهم است به همان اندازه برای من دوربین وقلم من مهم است. به همین دلیل در هر جای دنیا و در هر زمانی باید به این کار بپردازم وتا درد در جهان هست خبرنگاران هم هستند. تاظلم در جهان هست قلمها هم هستند. تا ناعدالتی هست دوربینها هم هستند.
سیروان عنایتی:
پیشنهاد شما به پناهندگانی که کار مطبوعات انجام می دهند چیست؟
کاکابرار علیمرادی:
تنها پیشنهاد من این است که هرگز از قلمهای خود به عنوان ابزاراقتصادی استفاده نکنند وکار خبرنگاری را به عنوان یک هویت جداناپذیر بپذیرند. چون تفاوتهای بسیار زیادی میان خبرنگاری است که برای مسایل مادی کار می کند با خبرنگاری که برای باورهای عمیق انسانی قلم خود را به چرخش در می اورد و بدون هیچ تردیدی تنها خبرنگارانی می توانند لرزه بر حکومت ناشفاف جمهوری اسلامی بیندازند که خبرنگاری بخشی از ارمانهای قلبی انها شده است.


خبرنگار پناهجو کاکا برار علیمرادی در ترکیه:هرگز از قلمهای خود به عنوان ابزاراقتصادی استفاده نکنند وکار خبرنگاری را به عنوان یک هویت جداناپذیر بپذیرند.





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر