۱۳۹۰ خرداد ۱, یکشنبه

درج و انعکاس مصاحبه تارا با سیروان عنایتی (خبرنگار پناهجو) در تارنمای کوردانه:در ایران ازادی بیان هست اما ازادی بعد از بیان نیست

به دست انجمن حمایت از پناهجویان‏ در در تاریخ یکشنبه, می 01, 2011‏ و ساعت 02:33 بعد از ظهر‏‏
 http://www.kurdane.com/news-details.php?id=3348
تارا . ا :وضعیت روزنامه نگاران کرد در ایران چگونه است؟
سیروان عنایتی:
بگذارید یک حقیقت را روشن کنم. کرد بودن در ایران خود جرم است. حال اگر این کرد روزنامه نگار هم باشد دیگر قوز بالا قوز است!!!
تارا . ا :چرا تا این اندازه خبرها در ایران سانسور می شوند؟
سیروان عنایتی:
یک جمله ی زیبای امریکایی می گوید:
Information is freedom
یعنی اطلاعات ازادی است. بنابراین می توان گفت نادانی اسارت است. هرچه بیشتر اطلاعات سانسور شود دوران حکومت اخوندی بیشتر خواهد شد. به بیان دیگر سانسور اطلاعات یک نوع سانسور ازادی است.
تارا . ا :اینده ی مطبوعات ایران را چگونه می بینید؟

سیروان عنایتی:
من تحلیلگر نیستم تا بتوانم تحلیل و یاپیشبینی کنم. در واقع این تخصص فدراسیون جهانی روزنامه نگاران است و فدراسیون با امارهای جهانی که در دست دارد بهتر می تواند این مسایل را تحلیل کند. اما درباره ی وضعیت کنونی مطبوعات در ایران تنها می توانم بگویم اگر در گذشته عاملین رهبر خبرها را سانسور می کردند امروز شخص خامنه ای خودش کنترل ( و در واقع سرکوب ) مطبوعات و روزنامه نگاران را به دست گرفته است وبدون هیچ تردیدی روز به روز وضعیت نابسامان تر می شود.

سیاه ترین تاریخ مطبوعات را در سالهای اخیر در کشورمان داشته ایم و هر گونه خبر و گزارشی که از سوی یک خبرنگار وفعال مطبوعاتی که به رسانه ها گزارش شودبه جرم اقدام علیه امنیت ملی روانه ی زندان خواهد شد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر