۱۳۹۰ خرداد ۱, یکشنبه

اعلام حمایت مدیریت تیم «آنها به ما اهمیت نمی دهند »از انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی -ترکیه(نوشهیر)

به دست انجمن حمایت از پناهجویان‏ در در تاریخ شنبه, مارس 19, 2011‏ و ساعت 05:18 بعد از ظهر‏‏

همه با هم یکی شویم
از They Don't Care About Us (آنها به ما اهمیت نمی دهند)‏، در تاریخ شنبه, مارس 19, 2011‏ و ساعت 04:17 بعد از ظهر‏‏

سخن از بی عدالتی و احجاف هر روزه سازمان کمیساریای عالی پناهندگان در حق پناهجویان و پناهندگان ایرانی و غیرایرانی این روزها به لطیفه خنکی مبدل گشته که مشتری دست به نقدی نداشته و متاسفانه هیچ سازمان حقوق بشری مستقیم خود را درگیر این مغوله نکرده است.
بی گمان ترکیه هیچ گاه پناهگاه امنی برای پناهجویان و پناهندگان نبوده و کم کاری و عدم توجه کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل/آنکارا با وجود اصلاحات مهمی که در سالهای اخیر بر اثر فشار رسانه ها در سیستم پناهنده گزینی کمیساریای عالی انجام گرفته،اما همچنان این سیستم فاقد شفافیت بوده و بیشتر حقوق پایه ای پناهجویان همچون استفاده از روش مناسب برای مصاحبه پناهندگی، علت طولانی بودن رسیدگی به پرونده ها، شرح جزئیات دلایل رد شدنِ درخواست پناهندگی، و حق دادخواهی از ارگانی مستقل از سازمان کمیساریای عالی برای رسیدگی به پرونده پناهجویان در این سیستم رعایت نمی شود...
فارق از عدم شفافیت کمیساریای عالی پناهندگان کشور ترکیه فاقد هر گونه تسهیلات مسکونی (مثل کمپ پناهندگی) برای پناهجویان بوده و مسئولیت تهیه و مخارج مسکن تماماً با پناهجویی است که حق اجازه کار نداشته و بی پشتوانه مالی مجبور است سالیان متمادی منتظر پاسخی از طرف سازمان کمیساریای عالی باشد و به طور کل اینگونه بایستی بیان کرد که ترکیه برای پناهجویان در واقع یک بازداشتگاه موقت به شمار می آید..
در همین راستا جمعی از فعالین سیاسی اجتماعی، روزنامه‌نگاران ، دانش‌جویان، فعالین حقوق بشری و زنان که پس از انتخابات سال 88 به خاطر فعالیت با احزاب و شخصیت‌های سیاسی یا فعالیت مستقل حقوق بشری و یا به‌دلیل تغییر مذهب ناچار به ترک ایران شدند، توانستند سنگ بنای انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی- ترکیه(نوشهیر) بنا نهند. این انجمن با جمع آوري تومارها و امضاء های اعتراضی بی شماری در خصوص عدم رسیدگی به اعم معضلات و مشکلات پناهجویان و پناهندگان چهار سازمان ...کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل/ دفتر ترکیه، کمیساریای عالی حقوق بشری، کمیسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا،سازمان عفو بین الملل مورد خطاب قرار داده و ضرورت بنيان گذاري انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی- ترکیه(نوشهیر) پایه ریزی و به فعالیت مستمر خود ادامه دهند..

انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی- نوشهیر با توجه به اساسنامه و بیانیه های اعتراضی که دارد، عمده ترين هدف خود را بر مبناي پیگیری مستمر و پیوسته برای دفاع و حمايت از حقوق پناهجویان و پناهندگان و مطالبات آنها پایه ریزی کرده و تمامی تلاش خود را بر آن دارد تا با همسو كردن جريانات اعتراضي و رسانه ای کردن عمده معضلات قابل لمس پناهجویان و پناهندگان گره کور رسیدگی به عموم مشکلات پناهجویی را به هر شکلی و شیوه ای باز گشاید.
دو بند مهم بیانیه انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی- نوشهیر خطاب به سازمان های حقوق بشری و امور پناهندگی به قرار زیر است:

1:طولانی بودن پروسه رسیدگی به مراحل قانونی پرونده پناهجویان توسط دفتر کمیساریای عالی پناهندگان در ترکیه سبب تحمل مشکلات بسیاری برای پناهجویان شده و عملا سبب شده پناهجویان ماهها و سالها سرگردان و تحت شرایط بسیار بد روانی در انتظار پاسخی از دفتر کمیساریای عالی پناهندگان بنشینند که تعداد زیاد پرونده های موجود و کمبود نیروی انسانی پاسخگو در دفتر کمیساریاری عالی پناهندگان مزید بر علت شده است. پناهجویان در ترکیه در اعتراض به جواب منفی به دفتر هلسینکی که درخواست آنها را از طریق دفتر کمیساریای عالی پناهندگان پیگیری می کند، مراجعه می کنند که آنهم پروسه ای طولانی و طاقت فرساست.
2- بیشتر پناهجویان در شرایط بسیار سخت از ایران خارج شده اند که اکثرا امکان مالی چندانی ندارند. هزینه های سرسام آور مسکن، هزینه های سوخت در فصل سرما و هزینه های خوراک و پوشاک باعث شده که پناهجویان در شرایط بسیار اسفناک و جانفرسایی زندگی کنند که زندگی عادی و بی رنج برای آنها به رویایی بدل گشته است. مضاف بر آن حق اجازه کار نداشتن از سوی دولت ترکیه سبب شده که بسیاری از پناهندگان برای برآوردن مایحتاج اولیه زندگی خود به کارهای سخت و طاقت فرسا با حقوق پایین روی بیاورند که بعضاً هیچ تخصصی در آن زمینه کاری نداشته و ناآگاهی از شرایط خاص ایمنی کاری تلفات جانی بسیاری را برای پناهجویان در پی داشته که نمونه بارز آن مرگ دلخراش جوانی به نام« انوش نامور» طی ماههای گذشته در شهر نوشهیر ترکیه بوده است.
 از این رو مدیریت تیم آنها به ما اهمیت نمی دهند حمایت خود را از انجمن حمایت از پناهجویان ترکیه اعلام میدارد .
به امید اینکه دنیا صدای بی پناهان را بشنود و به یاری و حمایت عزیزان پناهجو در کشورهای مختلف بشتابند
برای رسیدن به پیروزی کافیست که چشمها را بروی منیتها بست و ما شویم تا در اتحاد به هدف خود برسیم
با آرزوی موفقیت برای انجمن حمایت از پناهجویان و تمام پناهجویان دنیا
عمانوئیل یشوا
برای تماس به فیس بوک انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی-ترکیه(نوشهیر) مراجعه کنید...
facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=100002196850927&sk=wall
Email: anjoman.help.ir@gmail.com



http://www.facebook.com/iranian.asylium?sk=photos
فیس بوک آنها به ما اهمیت نمی دهند...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر